På denne siden har vi intensjon om å samle historien om Erdal IL.

Utgangspunktet er veldig bra. Mye dokumentasjon er tatt vare på og mye historikk er allerede skrevet ned.

Dersom noen har gamle historier eller annet materiale med historisk verdi, ber vi om en tilbakemelding.

Historisk hendelse i Erdal IL

15.10.2020

Erdal IL har startet E-sport gruppe hvor vi ønsker å tilby flere muligheten å være inkludert i klubbmiljøet.

Vår visjon er:  Erdal IL skal bidra til å skape et godt miljø og samhold i bygden, samt bidra til videreutvikling av idretten på Erdal, Vi ønsker å etterleve dette og åpner nå opp for eFotball med underliggende avdeling for lyd og bilde. Vårt håp her er at de som ønsker å være tilknyttet ett klubbmiljø, men mangler interessen for å spille fysisk nå skal bidra inn, enten i form av å spille eFotball eller bidra med kompetanse innen lyd og bilde. Her ønsker vi at man kan lage innlegg for E-sport gruppen og klubben. Vi ser også at det er store muligheter å hente ut synergieffekter ved samarbeid mellom skole og idretten i bygda. Dette vil vi utforske mer i tiden som kommer.

Nytt æresmedlem i Erdal IL

19.02.2019

Under årsmøte til Erdal Idrettslag  19 feb 2019 ble det stemt inn nytt æresmedlem!

Rune Søreide har bidratt i en årrekke til klubben som spiller, ulike roller i støtteapparatet, viktig bidragsyter til Erdal Cup og primus motor for oldboys laget. Rune har spilt en svært viktig rolle for å få på plass anlegget til Erdal IL slik vi kjenner det i dag. Han har brukt uendelige timer for klubben og har vært med å skape engasjement og utvikling i bygden.  Rune la i år fotballskoene på hyllen for godt og tiden var da inne for å gi han en velfortjent oppmerksomhet i form av æresmedlemskap.  Dette var vel fortjent og hele idrettslaget gratulerer deg Rune!

Vi begynner med begynnelsen:

Nytt æresmedlem i Erdal IL

18.04.08

Fredag 18. april 2008 ble det avholdt oppsummeringsmøte for Erdal Cup 2008 med påfølgende sosial samling for sentrale personer i Erdal Cup komiteen. Under møte tok formann, Geir Stølen, ordet og kunne informere om at cup-general Ørjan Soltvedt er utnevnt til Æresmedlem av Erdal IL. Ørjan startet i EIL som liten gutt og har, med unntak av noen år i Florvåg, vært en sentral skikkelse i klubben. Både som spiller, i støtteapparat og i styret. De siste årene har Ørjan vært sentral i Erdal Cupen og ledet cupen til nye høyder. Geir fremhevet spesielt Ørjan sitt trofaste forhold til Erdal på tross av at han ikke bor på Erdal.

Hele idrettslaget gratulerer deg, Ørjan. Dette er vel fortjent.

Æresmedlemmer i Erdal IL:

(alfabetisk)

• John Davidsen
  • Arild Ingvaldsen
  • Arne Ingvaldsen
  • Leif M. Larsen
  • Andreas Lyngbø
  • Per Raunehaug
  • Odd I. Skogen
  • Ida Solheim
  • Ørjan Soltvedt
  • Geir Stølen
  • Rune Søreide
  • Malvin Teigland
  • Gerhard Ulvenes

A-laget anno 2003

A-lag

Norway Cup 1985

Bak: Trener Asbjørn Andersen,Gjert Olav Andersen, Knut Almestad, Bent Rune Solheim, Frank Gullaksen, Tore Christian Gjelsvik, Atle Jan Westrheim (Larsen), Trond Raunehaug, Leif Gjelsvik. Foran: Dagfinn Bergesen , Truls Nilsen, Kenneth Berg Andersen, Svein Roger Lunde, Geir Nordin, Dag Atle Karlsen.