Covid-19 Oppdatering Erdal IL

Postet av Erdal Idrettslag den 23. Nov 2020

Vi oppfordrer klubbene til å vise respekt og ansvarlighet overfor myndighetenes budskap gjennom fortsatt lojalt å støtte opp om disse retningslinjene i ukene fremover. Herunder kommunisere ut til medlemmer og foresatte.

NFF Hordaland gjelder følgende:

Krets- og forbundsaktiviteter - gjelder ut 2020.

• All kampaktivitet stanses og avlyses i hele fotballkretsen, og sesongen er avsluttet pr. 5.11.20
  • All sone- og kretslagsaktivitet avlyses i november og desember
  • Alle fysiske kurs, samlinger og møteplasser avlyses ut året
  • All nasjonal kursvirksomhet utsettes, foreløpig ut året

Klubbaktiviteter - gjelder foreløpig t.o.m. 7.12.

• Trening på lagsnivå i klubbregi opprettholdes for barn og ungdom
  • All trening for voksne (født 1999 og tidligere) stanses og er ikke tillatt
  • Alle aktivitetstilbud med utøvere på tvers av klubber skal ikke forekomme. Unntak kan være faste FFO-tilbud, mens ekstratilbud ellers skal avlyses.
    • "Bør", fra koronahåndboken, er erstattet med "skal" for å vise tilstrekkelig ansvarlighet i lys av at det i vår krets er ekstra høyt smittetrykk.

Vi har de siste ukene fått flere bekymringsmeldinger fra klubber relatert til at utøvere allikevel deltar på private tiltak. Vi anbefaler at klubbene oppfordrer sine medlemmer og foresatte til ikke å delta på slike tiltak.

Vi henviser forøvrig til NFFs koronahåndbok, og særskilt kapitelet om treningsgjennomføring. Derunder punktet "Treninger og aktivitet i klubb og mellom klubber."

NFF Hordaland anbefaler og oppfordrer videre til at fysiske møteplasser i klubbregi begrenses så langt mulig, og at møter som hovedregel gjennomføres digitalt. Det er viktig at organisasjonslivet og klubbhverdagen lever, men at vi viser ansvarlighet gjennom å gjennomføre mest mulig digitalt de kommende ukene.

Avslutningsvis oppfordrer vi alle våre klubber og medlemmer til å ivareta hverandre, være med på dugnaden og vise ansvarlighet.

Covid-19: Vi kommer med informasjon om koronatiltak på Askøy i løpet av (ettermid)dagen! Følg med på hjemmesiden - og vi skal dele det videre til Facebook når det er klart. Det er møte i kommunal kriseledelse klokken 15.

COVID-19 Informasjon Erdal IL