Kampvert -Smittevern og sporing på Erdal ILs anlegg

Postet av Erdal Idrettslag den 20. Aug 2020

Smittevern og sporing på Erdal ILs anlegg

Skal du delta på kamp, trening eller være tilskuer skal du registreres for framtidig smittesporing om nødvendig.

1m avstand

God håndhygiene

Er du syk, så hold deg hjemme

Takk for hjelpen!

Kampvert: Det viktigste enkelttiltaket for Fair play og oppfølging på arenaen

En trener og en lagleder har som oftest hendene fulle i forbindelse med en kamp, og for å sikre en fin ramme rundt aktiviteten er kampvert et tiltak som har vist seg å være vellykket. Det er både viktig og hyggelig at hjemmelaget har en vert som tar imot gjester, og en kampvert har også en tydelig og respektert rolle under kampen. Kampvertens oppgave er å bidra til en god ramme rundt kampen preget av Fair play og sørge for at kamplederen (dommer) får tilstrekkelig med støtte.

Instruks Kampvert

I samråd med trenere kontakte motstanderlag senest dagen før de kommer til Erdal for å spille kamp og få dem til å fylle ut liste over spillere, trenere og deres publikum med kontaktinfo og ha dette ferdig registrert til kampdagen. Sikre at Erdal lagene har registrert sine spillere. (QR kode, facebook eller spond)

Vennligst scan QR-koden og registrer deg slik at vi kan bidra i kampen mot Covid-19

Send QR kode, be de åpne/scanne koden og fyll ut skjema som kommer opp og trykk send. På mobil kan du holde tommel på bildet og trykke åpne, så sendes du til skjema for utfylling. Informasjonen slettes etter 10 dager.

• Stille 20-30 min før kampstart slik at de er på plass når spillere og trenere ankommer, låse opp toaletter og garderober om de skal benyttes i kamp
  • Benytte kampvertvest som ligger i ballboden, trenere har tilgang til boden.
  • Se etter at banen er inndelt med sone for publikum på ene langsiden og 2 soner for lagene på motsatt side. Følg kart sendt ut fra klubben.
  • Ta imot liste over motstanderlagets personell om det er benyttet eget skjema og ikke QR kode.
  • Vise motstanderlag banen(kart) hvor de skal spille og sonene for trenere og publikum. Dialog med trenere for baneinndelingene
  • Registrere hjemmelagets spillere trenere og publikum, runde blant publikum, QR kode er hengt opp ved innbytterbenk og gjerdeinngang for de som ikke allerede har registrert seg.
  • Sende eventuelle mottatte lister på e-post til post@erdal-il.no om kode ikke er mottatt. Ta bilde og send som vedlegg.
  • Minne om at 1 meter avstand holdes mellom personer uten daglig kontakt.
  • Rengjøre kontaktflater på toalett dersom dette blir benyttet under kamp. Spray kontaktoverflater med antibac, utstyr finnes i ballboden.
  • Dersom andre kamper/treninger blir gjennomført på anlegget samtidig påse da sammen med andre kampverter/trenere at det ikke er mer en 200 personer på anlegget.
  • Kampvert har myndighet å avvise evt bortvise om det overstiger 200 personer på anlegget
  • Før kampslutt minne publikum og lag på å forlate banen straks kampen er ferdigspilt.

LYKKE TIL!!