Covid-19 Oppdatering Erdal IL

Postet av Erdal Idrettslag den 18. Jan 2021

Barn og unge kan trene som normalt

Mandag kom regjeringen med nye bestemmelser. De fleste nasjonale tiltak blir videreført, men barn og unge under 20 år kan nå trene som normalt både ute og inne. Det betyr at ordinær treningsaktivitet internt i klubber kan gjennomføres, mens kamper og turneringer fortsatt må utsettes.

Klubbene må være obs på at det fortsatt kan være egne bestemmelser og lokale tilpasninger i ulike kommuner.

Fra og med onsdag 20.januar gjelder nye oppdaterte retningslinjer kommet fra myndighetene.

Ut fra de beslutninger som er tatt, har NFF definert følgende koronavettregler. Les dem her.

Det er oppdatert spørsmålsside. Den finner dere her. Den kan være god og forklarende for både ledere og frivillige. Spre gjerne den.

Vi presiserer følgende:

Barn og unge (fyller 20 år eller yngre i 2021)

Kan trene innad i egen klubb med kontakt ute og inne.

Voksne (fyller 21 år eller eldre i 2021)

Innendørstrening er ikke tillatt.

Utendørstrening skal skje med minimum 1 meter avstand.

Faseinndelingen for voksenlag er satt på vent. Kvinnelag, gatelag, tilrettelagte lag og lag i Norsk Tipping-ligaen, må alltid ha minst 1 meter avstand i og utenfor aktivitet.

Hospitering mellom grupper skal begrenses i perioden. Skal man gjennomføre dette, skal spilleren forbli i den nye gruppen over tid.

Innendørs gjelder alle lokaler med tak og vegger, man skiller ikke typen innendørsanlegg.

Spillerutviklingstiltak på tvers av klubber er fortsatt ikke tillatt. Sone- og kretsaktivitet er som konsekvens av dette utsatt.

Fotballfritidsordninger kan gjennomføres i tråd med beskrivelsen om Telenor Xtra, under fotballaktivitet i koronahåndboken. Link her.

Smittevernregler og tiltak

Gjeldende smitteverntiltak på Askøy | Karantenesjekken

Klikk på bildet for å komme inn på Askøy kommune sine sider. Her finner dere oppdatert informasjon i kommunen,