Erdal IL - Esport ble opprettet 15 oktober 2020.

Erdal IL - Visjon

Erdal IL skal bidra til å skape et godt miljø og samhold i bygden, samt bidra til videreutvikling av idretten på Erdal

Virksomhetsidé

Erdal Idrettslag er et fleridrettslag som skal skape idrettsglede, engasjement og tilhørighet ved å aktivisere barn, unge og voksne i unike og trygge omgivelser på Askøy, utenfor Bergen. Erdal IL ønsker å gå i TAKT med bygden og sine medlemmer (skape Tilhørighet, Ansvar, Kompetanse og Tillit), samt legge forholdene til rette for at du ønsker å gå i TAKT med klubben.

Hva ønsker Erdal IL med E-Sport?

Det er dessverre ikke slik at alle født med talentet og interessen til å spille fotball. Erdal IL ser på E-sport som en mulighet for de som ikke har interessen for fysisk å spille fotball til å kunne være en del av klubbmiljøet via E-sport. Vi håper dette kan bli ett godt tilbud til barn og ungdom i bygden!

Erdal IL vil ikke drive under profesjonelle rammer, men ønsker å utvikle en ramme som tilrettelegger for seriøs deltakelse til våre medlemmer. Her vil det legges til rette for treningstider og opplæring av spill i blant annet FIFA.